Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych i Przyjaciół "Nadzieja" w Legnicy

Kronika 2024

Wycieczka do Chromca i okolic
13.04.2024

W dniu 13.04 2024 r. nasze Stowarzyszenie "Nadzieja" wybrało się na wycieczkę do Chromca i okolic. Chromiec to wieś położona w powiecie karkonoskim w gminie Stara Kamienica. W Chromcu uczestniczyliśmy w warsztatach ceramicznych. Pod opieka Pani Marleny i Pana Andrzeja, którzy są artystami, wyklejaliśmy serduszka ceramicznymi kafelkami. W warsztatach uczestniczyło około 50 osób należące do stowarzyszenia. Każde wykonane serduszko było piękne i jedne w swoim rodzaju . Po warsztatach zwiedzaliśmy okolice z naszym przewodnikiem Panem Wojtkiem. Poszliśmy na spacer do pięknego lasu, gdzie podziwialiśmy stare drzewa i słuchaliśmy ciekawych informacji o roślinach , przekazywanych przez Pana Wojtka. Później pojechaliśmy do zamku w Starej Kamienicy . Bardziej sprawni weszli na więżę zamkową i podziwiali z góry piękne widoki.

Będąc na placu zamkowym uczciliśmy urodziny trzech naszych koleżanek . Odśpiewałyśmy im 100 Lat. Toast wznieśliśmy bezalkoholowym szampanem. Później pojechaliśmy do Świeradowa - Zdroju, gdzie mieliśmy czas wolny i mogliśmy podziwiać piękne uzdrowisko. Na końcu pojechaliśmy na zaporę w Pilchowicach. Zapora to wielka tama. Oglądanie jej było niesamowitym przeżyciem. Po godzinie 20 wyruszyliśmy w drogę powrotną . Do Legnicy dojechaliśmy o godzinie 21, 50 . Wycieczka była bardzo udana, wszystkim dopisywały humory . W trakcie całej trasy wycieczki, jadąc autobusem, podziwialiśmy z okien piękne Karkonosze i Góry Izerskie. Na długo w naszych sercach pozostaną te wspaniałe chwile.
Bardzo dziękujemy naszej Pani Prezes Małgorzacie Galanty za zorganizowanie nam pięknej wycieczki.

26.03.2024
Spotkanie Wielkanocne

Dnia 26 Marca w Domu Kultury Atrium odbyła się Wielkanoc. Na początku imprezy nasza Pani Prezes złożyła nam życzenia świąteczne. Po złożeniu życzeń podzieliliśmy się symbolicznie jajkiem. Później usiedliśmy przy stole, na którym gościły różne ciasta np. babki, serniki i makowce. Na zakończenie imprezy wszyscy uczestnicy zostali obdarowani zajączkami. Życzę Zdrowych Wesołych Świat Wielkanocnych.

5.03.2024
Dzień Kobiet

Dnia 5 Marca w Domu Kultury Atrium zorganizowaliśmy razem z Panią Prezes Dzień Kobiet. Na samym początku wystawiliśmy krótką scenkę opowiadającą o czym mężczyźni rozmawiają, gdy kobieta nie słyszy. Ja grałem młodego chłopaka. Kolega Zbyszek grał pisarza. Mirek i Szymon mężczyzn, a Łukasz kelnera. Po przedstawieniu spędziliśmy milo czas pijąc kawę i herbatę, jedząc ciasto oraz rozmawiając i słuchając muzyki. Na imprezie Panie dostały piękne hiacynty oraz cukierki. Nie mogę doczekać się kolejnych imprez.<

10.02.2024
Bal Karnawałowy

Dnia 10 Lutego w Domu Kultury Atrium odbył się Bal Karnawałowy Stowarzyszenia Nadzieja. Na początku imprezy Nasza Pani Prezes przywitała zebranych gości. Po przemowie Pani Prezes rozpoczął się Bal Karnawałowy. W trakcie balu można było zobaczyć mnóstwo rożnych strojów karnawałowych. W trakcie balu mogliśmy posilić się ciastami, sałatkami oraz kanapkami. Na karnawale panowała wesoła i przyjemna atmosfera. Nie mogę doczekać się kolejnych imprez organizowanych przez nasze Stowarzyszenie.